Minggu, 21 Desember 2008

come to Me with sins I SHALL FORGIVE YOU FOR WHAT YOU HAVE DONE AND I SHALL NOT MIND....TUHAN MENGAMPUNI MANUSIA APAPUN YG TELAH DILAKUKAAN MANUSIA

On the authority of Anas (God is pleased with him) who said: I heard the Messenger of God (peace be upon him) saying:
Dari Anas (R.A), berkata : aku mendengar Rasulullah SAW bersabda
God The Exalted has said:
Tuhan Yang Maha Tinggi telah berfirman :
O son of Adam!Whatever you supplicate (make du'a) to Me and hope of Me, I shall forgive you for what you have done, and I shall not mind.
Wahai anak Adam ! Apapun yang engkau mohon kepadaKu dan engkau mengharapkanKu, Aku akan tetap mengampunimu atas apapun yang engkau telah lakukan, dan Aku tiada peduli.
O son of Adam!Were your sins to reach the clouds of the sky and were you then to ask forgiveness of Me, I would forgive you.
Wahai anak Adam ! Walaupun dosa-dosamu menggapai awan langit, kemudian engkau memohon ampunanKu, niscaya Aku akan mengampunimu.
O son of Adam!Were you to come to Me with sins nearly as great as the earth, and were you then to meet Me, ascribing no partner to Me, I would bring you forgiveness as great as it.
Wahai anak Adam ! Walaupun engkau datang kepadaku dengan dosa hampir sebesar bumi, kemudian engkau menemuiKu, dan tiada pula engkau menyekutukan Aku dengan sesuatu, niscaya Aku akan membawakanmu pengampunan hampir sebesar bumi pula.
(Hadith Qudsi, reported by At-Tirmidhi)
(Hadits Qudsi, HR. Tirmidzi)

Tidak ada komentar: